Zoru Başarırız İmkansız Zaman Alır
Genel Tasarım İlkeleri Tasarım İlkeleri Uyari10
Zoru Başarırız İmkansız Zaman Alır
Genel Tasarım İlkeleri Tasarım İlkeleri Uyari10
Zoru Başarırız İmkansız Zaman Alır
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Zoru Başarırız İmkansız Zaman Alır

İçeriği Üyelerin Çalışmaları İle Şekillenen Tek Forum

 
AnasayfaGirişLatest imagesKayıt OlGiriş yapGenel Tasarım İlkeleri Tasarım İlkeleri Torpilli
Genel Tasarım İlkeleri Tasarım İlkeleri Giris10Genel Tasarım İlkeleri Tasarım İlkeleri Kayit10

Üye Olmalısın
Kontrol Paneli
Genel Tasarım İlkeleri Tasarım İlkeleri ConfigureProfiliniz
Bilgiler
Seçenekler
İmza
Avatar
Genel Tasarım İlkeleri Tasarım İlkeleri Kwalletmanager Sosyal
Arkadaş ve Tanınmamış
Üye listesi
Grup
Genel Tasarım İlkeleri Tasarım İlkeleri Newmsg Özel Mesaj
Gelen Kutusu
ÖM Gönder
Genel Tasarım İlkeleri Tasarım İlkeleri Kthememgr
Gözlenmiş Konular
Arama
 
 

Sonuç :
 
Rechercher çıkıntı araştırma
En son konular
» 11.Sınıf Edebiyat Kitabı Tüm Cevapları
Genel Tasarım İlkeleri Tasarım İlkeleri I_icon_minitimePtsi Eyl. 27, 2010 1:43 am tarafından swordof

» Virus Maker - Kendi Virüsünüzü Hazırlayın
Genel Tasarım İlkeleri Tasarım İlkeleri I_icon_minitimePaz Ocak 24, 2010 11:39 pm tarafından ÖmEr1907

» MSN İletileri
Genel Tasarım İlkeleri Tasarım İlkeleri I_icon_minitimePaz Ocak 24, 2010 11:30 pm tarafından ÖmEr1907

» Yüz Değiştirme
Genel Tasarım İlkeleri Tasarım İlkeleri I_icon_minitimePaz Kas. 01, 2009 8:36 pm tarafından WillyOfSooN

» Kritik Internet Explorer Güvenlik Açıkları
Genel Tasarım İlkeleri Tasarım İlkeleri I_icon_minitimePerş. Eyl. 17, 2009 4:51 am tarafından ÖmEr1907

» En Popüler Programlar Türkçe ( TIKLA INDIR!!!)
Genel Tasarım İlkeleri Tasarım İlkeleri I_icon_minitimePerş. Eyl. 17, 2009 1:57 am tarafından ÖmEr1907

» 7-Zip v4.64 - Final (Ücretsiz & Türkçe) indir Yükle
Genel Tasarım İlkeleri Tasarım İlkeleri I_icon_minitimePerş. Eyl. 17, 2009 1:54 am tarafından ÖmEr1907

» Adobe Photoshop CS4 + Keygen + Patch
Genel Tasarım İlkeleri Tasarım İlkeleri I_icon_minitimePerş. Eyl. 17, 2009 12:40 am tarafından ÖmEr1907

» Co-Admin Başvurum
Genel Tasarım İlkeleri Tasarım İlkeleri I_icon_minitimeÇarş. Eyl. 16, 2009 3:32 pm tarafından ÖmEr1907

» Sitemize Moderatör , Süper Moderatör ve CO-Admin Alımları Vardır
Genel Tasarım İlkeleri Tasarım İlkeleri I_icon_minitimeÇarş. Eyl. 16, 2009 5:26 am tarafından swordof

Tarayıcı
 Kapı
 Indeks
 Üye Listesi
 Profil
 SSS
 Arama

 

 Genel Tasarım İlkeleri Tasarım İlkeleri

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
ÖmEr1907
SwOrDoForum Yeni Üyesi
SwOrDoForum Yeni Üyesi
ÖmEr1907


Mesaj Sayısı Mesaj Sayısı : 32
Rep Gücü Rep Gücü : 46
Üyelik Seviyesi Üyelik Seviyesi : 0
Burcu Burcu : Akrep
Çin Astrolojisi Çin Astrolojisi : Köpek
Yaş Yaş : 29
Memleketi Memleketi : Elazığ
Lakabı Lakabı : FoRuM TüRkİye LidEri
Kayıt tarihi Kayıt tarihi : 12/09/09

Rep Puanı
Başarı Puanı:
Genel Tasarım İlkeleri Tasarım İlkeleri Imgleft100/1000Genel Tasarım İlkeleri Tasarım İlkeleri Emptybarbleue  (100/1000)
Seviye:
Genel Tasarım İlkeleri Tasarım İlkeleri Imgleft10/1000Genel Tasarım İlkeleri Tasarım İlkeleri Emptybarbleue  (10/1000)
Güçlülük:
Genel Tasarım İlkeleri Tasarım İlkeleri Imgleft25/1000Genel Tasarım İlkeleri Tasarım İlkeleri Emptybarbleue  (25/1000)

Genel Tasarım İlkeleri Tasarım İlkeleri Empty
MesajKonu: Genel Tasarım İlkeleri Tasarım İlkeleri   Genel Tasarım İlkeleri Tasarım İlkeleri I_icon_minitimeC.tesi Eyl. 12, 2009 4:54 pm

Genel Tasarım İlkeleri ( Sınıflandırılmış Başlıklarda )

Denge: Bir tasarımda denge unsuru gözetilmediği taktirde, ürün
beklenen etkiyi yaratamaz. Burada sözü edilen denge, tasarımı oluşturan
hareketli unsurların (Fotoğrafı tipografik veri­ler,
ilüstrasyonlar vs.), belirlenen düzlem üzerinde dengeli dağılımıdır.
Bir tasarımda iki farklı denge sistemi kullanılabi­lir:
Simetrik ve Asimetrik denge.

Simetrik denge: Resmiyetin, otoritenin vurgulana­cağı
tasarımlarda tercih edilir. Diğer yandan simetri dürüst­lüğün,
saygınlığın psikolojik simgesi olarak değerlendirilmek­tedir.
Simetrik dengenin somut örneklerini doğada sık sık gö­rürüz.
Örneğin İnsan gövdesi ve insan yüzü simetrinin en yakınımızdaki
örnekleridir. Kitap, dergi, broşür gibi çok say­falı basılı
materyallerde de simetrik denge uygumalanna çok sık rastlarız.

Simetri; dengeli parçalar, dengeli sayfalar, aşağı yukarı aynı boyda
sağ, sol, alt, ve üst boşluklar demektir. Simetrik düzenlemeler
günümüzün grafik tasarım uygulamalarında yaygın olarak
kullanılmaktadır.

Asimetrik denge, birbirine benzemeyen ya da eşdeğer olma­yan
görsel unsurlar arasında dinamik bir denge ya da ya da düzen sağlayan
bir kavram olarak ele alınmaktadır. Simet­rik dengede olduğu
gibi asimetrik dengede de bir optik ağırlık merkezi vardır. Ama bu
merkez geometrik merkezden farklı bir konumdadır. Asimetride, büyük
yazı küçük yazıyı, büyük görsel öge küçük görsel öğeyi ezer ancak
sayfada yine de bü­ünlük hakimdir.

Simetri de, asimetri de dostunuz ya da düşmanınız olabilir. Muhafazakar
ve sakin bir imaj için simetriyi; çağdaş ye genç bir imaj için
asimetriyi seçin.Simetride düzen ve kural, asi­metride
rastlantı ve keyfilik egemendir. Simetri katılık ve sınırlılığı,
asimetri ise hayatı, eğlenceyi ve özgürlüğü simgeler.

Bütün bu söylenenlere rağmen, denge hiç bir zaman bir deli gömleğine
dönüştürülmemelidir. Yani hiçbir tasarım ilkesi kesin bir kural
niteliğinde değildir. Tasarımcı, gerektiği haller­de optik
dengelerle oynayarak ilgi çekmeye çalışabilir. Ancak bu bilinçli bir
seçim olmalıdır.

Orantı ve Görsel Hiyerarşi: İki ya da daha çok sayıda görsel
unsur, tasarım yüzeyinde birleştirilirken mutlaka bir orantı sorunu ile
karşılaşılır. Tasarımcı, görsel unsurların orantısal ilişkilerinde
değişken ya­pılar kurmaya çalışır. Çünkü, genişliğin uzunluğa,
renkli ola­nın renksiz olana, bir ölçünün diğerine eşit olduğu
tasarım­lar, tekdüze görünürler.
Görsel hiyerarşi, tasarım içinde vurgulanmak istenen mesaja göre görsel
unsurların ölçülenmesi anlamına gelir. Kimi tasa­rımlarda
fotoğraf öne çıkarılırken, kimisinde tipografik un­surlar,
kimisinde renk, hatta bazılarında tasarım yüzeyindeki beyaz boşluk öne
çıkabilir..

Boyut dışında renk tonlarını (açıklık, koyuluk) kullanarak ya da
unsurları uzak yakın konumlandırarak da görsel hiyerar­şi
yaratılabilir. Hatta bazen hiyerarşik yapı içindeki unsurlar
çatıştırılarak hareketli tasarımlar elde edilebilir. Örneğin görsel
unsurlardan biri boyutuyla, diğeri rengiyle ön plana çıkarılabilir.

Devamlılık : Okuyucunun gözü, tasarım yüzeyinde belli ilkeler
doğrultu­sunda hareket eder. Göz hareketlerinin ustaca
değerlendirildiği bir tasarım daima hedefine ulaşır.

Göz alışkanlık gereği soldan sağa ve yukarıdan aşağıya doğru bir yön
izler. Gözün yatay hareketleri dikey hareketlerine gö­re daha
kıvrak ve hızlıdır. Aynca göz; büyükten küçüğe, ko­yu renkten
açık renge, renkliden renksize, alışılmamış olan­dan alışılmış
olana doğru bir yol izler.
Göz bir unsurdan digerine doğru kesintisiz geçişler
yapabili­yorsa, devamlılık sağlanmış demekir. Devamlılık görsel
unsurlann boyutları ve biçimleri arasında oluşturulan
benzer­likler, tekrarlamalar ve görsel hiyerarşi ile
sağlanabilir.

Tek bir tasarım içinde olduğu kadar dizi oluşturan bir çok tasarım
arasında da devamlılık sağlanabilir. Örneğin bir der­ginin,
kitabın sayfalarında, dizi oluşturan kitap kapaklarında bir bütünün
parçalan olduğu izlenimi yaratmak için devam­lılık sağlayan
unsurlar kullanılabilir. Yani bir yayınevinin dizi kitaplarının
kapaklarında fotoğraf yada İllüstrasyonun, yazar adının, logonun aynı
yerde kullanılması, aynı yazı karakteri­nin tercih edilmesi
görsel devamlılığı sağlar.

Bütünlük: Tasarım ilkelerinden belki de en çok dikkat edilmesi
gerekeni bütünlüktür. Bir tasarımda bulunan görsel unsurlar bütünlük
oluşuturacak şekilde biraraya getirildiğinde etkili olurlar. Aynı temel
biçime, dokuya, boyuta, renge ya da duy­guya sahip öğeler bir
tasarımda bütünlüğü oluştururlar.

Tasarımcı bütünlük oluşturmada bazı farklı yöntemlere baş­vurabilir:

Bordür: Tasarım yüzeyini çevreleyen bordürler bütünlük sağlamada
kullanılabilirler. Bordürler arası ölçü, üslup gibi benzerlikler, bir
tasarımı bütünlüğe ulaştırabilirler.

Beyaz boşluk: Gerekli yerlerde beyaz boşluklar bırakılarak bir tasarımda bütünlük sağlamak mümkündür.

Eksen: Bir grafik tasarım yüzeyinde bütünlük oluşturmada en
yaygın kullanılan yöntemlerden biri eksen kullanmaktır. Bir tasarım
yüzeyinin çatısı en az iki olmak üzere, üç ya da daha fazla yatay ve
dikey eksenden oluşur. Resimle tipografıyi aynı hizada yerleştirmek
için eksenlerden yararlanırız.

Üçnokta yöntemi : Tasarımcılar, kompozisyon yüzeyinde
be­lirledikleri üç odak noktasını tasarımın bağımsız
birimlerini birbirine bağlayan unsurlar olarak kullanabilmektedir. Göz,
bir yüzey üzerinde yer alan üç unsuru hayali çizgilerle
birleş­tirerek bir üçgen oluşturmakta ve tasarımı bir bütün
olarak algılamaktadır.

Sayfa tasarımında, karşılıklı sayfalar arasında bütünlük
sağ­lamak için şu yöntemlerden yararlanabiliriz: Her iki
sayfada da; aynı rengi, yazı karakterini ya da tasarım üslubunu
kul­lanabiliriz. Sol sayfadaki eksenin konum ve ölçüsünü sağ
sayfada yineleyebiliriz.

Vurgulama : Hangi görsel unsuru (başlık, metin, fotoğraf vb)
vurgulayacaksak önceden karar verip ona göre boyut büyütme koyu ton ya
da canlı renk kullanımı gibi vurgulama yöntemlerini denemelidir.

Unutmayınız!.. Bir tasarım yüzeyinde herşey aynı anda vurgulanmak
istenirse vurgu kavramı yok olur. Vurgulayıcı un­sur; konuya,
müşterinin beklentilerine ve hedef kitlenin özel­liklerine göre
değişebilir.

Vurgulama; ön plana çıkarılması gereken unsur ile ikinci planda kalması
gereken unsurlar arasında gerçekleştirilecek bir yön. boyut, biçim,
doku, renk, ton ya da çizgi kontrastı ile gerçekleştirilebilir.







__________________
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://www.frmturkey.eniyiforum.net
 
Genel Tasarım İlkeleri Tasarım İlkeleri
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Zoru Başarırız İmkansız Zaman Alır ::  :: Grafik ve Web Tasarım :: Grafik-
Buraya geçin: